søndag 25. august 2013

5 måneder gamle

På fredag var valpene 5 måneder gamle. Fordi jeg alltid skriver i klisjeer og gjentar meg selv til det kjedsommelige, sier jeg like godt: Fy søren så fort tiden går!

Så langt har jeg fått veldig gode tilbakemeldinger på alle fire, og det gleder et ungt (!) oppdretterhjerte. På valpetreffet fikk jeg se alle her på Østlandet og i uken som har gått har jeg fått se alle tre igjen. På mandag var Nella og Indy på valpekurs hos meg, på onsdag var jeg hjemme hos Nella og ga henne en liten klipp ettersom jeg var på jobb i nabolaget, på torsdag formiddag kom Dennis for å være her i helgen og i går ble Per-Erik og Indy med på en tur i skogen. Det er så gøy å følge alle sammen! Og ikke minst fikk jeg en superhyggelig mail fra Casper i uken som gikk. Han er så langt er herlig hund med et kjempegodt gemytt, og er visst en koseklump. Håper dette fortsetter! Tusen takk igjen for at dere valpekjøpere er så flinke til å oppdatere meg! Og når det kommer til min egen Swim, skinner det vel kanskje gjennom at jeg er skikkelig forelsket. Jeg digger hunden, til tross for at han ikke helt lever opp til navnet «Swim» ennå! Han lever derimot opp til stamtavlenavnet sitt, sånn helt objektivt. Og hvis du ikke vet hva det er, er det «Nifty Dude I'm Awesome».

Casper får bære reklamen hjem fra postkassen.

Fine Casper! 
I helgen har jeg hatt Dennis på besøk, og det har vært så hyggelig! På torsdag løp brødrene i hagen i flere timer og jeg måtte fysisk sperre dem fra hverandre for at de skulle sove litt også, mens resten av helgen har de klart å legge inn pauser selv. Det har blitt tre herlige turer i skogen. En med mine fire, en med Indy også og en med en dobermanntispe på 15 måneder. Swim har tatt rollen som hare, mens Dennis har løpt bak. Foreløpig er Swim både kjappere bortover og i svingene, til Dennis' store frustrasjon, men litt tannfekting har det også blitt, og der er de jevne. Alle har kost seg, tror jeg. Jeg synes det er ekstra moro å ha valpene her på besøk, for da får jeg sett litt mer av dem. Nå har jeg hatt Nella en helg (da var hun ikke 3 måneder ennå) og Dennis en helg, og om ikke lenge kommer Indy også på helgebesøk. Veldig stas!

Swim.


Swim.
Må bare legge ut et bilde av Caselle også (det uttales forresten i tre stavelser, altså som gaselle – jeg har skjønt at de fleste tror det uttales med stum e). 

Storebror Dennis og lillebror Swim. Dennis er kullets førstefødte, mens Swim er sistefødte. Jammen er de to gutta forskjellige!

Rikke med to av sønnene sine. 
Dennis fikk seg en klipp mens han var her. 
Brødrene har det visst gøy. 

De ser litt skumle ut, men dette er sånn lydløs lek. 

Også Rikke ble med på leken innimellom. 
Casir er mer opptatt av å stjele leker. 
Rikke spiser bringebær.
Tannfekting! Fremdeles lydløs lek, så det ser mye skumlere ut enn det er!
Dennis til venstre og Swim til høyre. 

Swim til venstre og Dennis til høyre. 
Man blir litt sliten av å ha broder'n på besøk!

Helt til slutt kommer noen bilder av kattungen Kimmie på 7 uker. Hvis ikke noe går galt nå, kommer han hit til Enga om en måned. Det blir så stas! I går hilste jeg på ham for første gang, og jeg gleder meg til å bli enda bedre kjent med ham. Jeg hilste også på moren, faren, halvsøsteren og kullbrødrene hans, + en haug med andre katter (og sikkert noen flere slektninger), så dette tror jeg blir bra. Flere av dem har jeg hilst på før, for Kimmie er født hos samme oppdretter som Lynx kom fra. Jeg så også moren og faren til Lynx igjen, og noen halvsøsken, og det stakk litt i hjertet. Ingen katt vil bli som Lynx, men forhåpentligvis blir Kimmie like spesiell, men på en litt annen måte. Det er noe eget med disse skogkattene, altså. Det er ingen andre steder jeg har blitt møtt av malende katter som strekker seg opp mot meg for å få kos!

Er han ikke nydelig? 

Vakre Kimmie. 

Jeg tenker vi to skal bli gode venner etter hvert! Takk for bildet av oss, Aud Grete! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du legge igjen en melding. Hvis du ikke er logget på med en profil, kan du velge «navn/nettadresse» eller «anonym» i nedtrekksfeltet.