onsdag 1. mai 2013

Den store besøksdagen

I dag har det gått i ett i hele dag. Først hadde vi besøk av familien til Nella. Så kom moren min og min onkel og tante, en kusine og hennes tre barn og samboer. Helt supert for valpene, med andre ord. De synes at det er veldig stas med barn på besøk, og det er bare å passe på hår og skolisser, for det er nemlig det kuleste som finnes!

Jeg har nå bestemt hvem av tispene som skal hvor, og jeg har også bestemt hvem som blir Swim. Egentlig har jeg visst dette de siste par ukene, men tispene har vært veldig jevne, så jeg har vinglet litt. Men de siste dagene har jeg følt meg helt sikker, så da blir det sånn. Heretter er tispe umerket Indy, mens tispe merket er Nella. Håper at det blir bra! Familien til Nella tok med seg et skateboard jeg fikk låne – helt supert! Hann merket og Nella var raskt oppå skateboardet (de var vel nærmest akkurat da), og nå har alle prøvd det. Morsomme valper. Ingen syntes det var det minste skummelt at det bevegde på seg, og flere har stått oppå det med frambena og gått med bakbena, gjennom hele rommet. Må få filmet det!


3/4 av Nellas familie - og hånd og telefon til sistemann. :) Jeg er helt sikker på at Nella kommer til å bli et høyt elsket familiemedlem. 

Når det kommer til hannhundene, har jeg altså bestemt at ridge heretter er Swim. Fra første stund har det vært noe ved ham jeg har falt for, og etter hvert som han har vist mer personlighet, har jeg ikke klart å glemme ham. Selv om de to andre har gjort en veldig god jobb med å sjarmere meg (orker ikke tanken på å selge noen av dem), merker jeg på meg selv at uansett hva valpetestene fremover nå viser, klarer jeg ikke å velge vekk ridge. Så der røyk hele planen med å vente med å bestemme meg til den siste uken. Det blir noen annet å velge valp når man ser dem hele tiden, i motsetning til når man bare er på besøk hos et valpekull, altså. Så heretter vil altså ridge bli referert til som Swim. En av grunnene til at jeg falt for ham, kan nok ha en liten sammenheng med at jeg ser ganske mye Spiff i ham …Og jeg som aldri skulle ha en hund med verv midt i ansiktet, for det er jo ikke noe pent! Ja, ja. Nå synes jeg selvsagt at denne ridgen er kjeeempefin.

Søte Nella. Det var lurt av henne å holde ut lengst av valpene akkurat da familien hennes var på besøk!
Jeg har gjort meg noen tanker i forhold til hvem som skal bli Dennis, men venter med å bestemme meg til hans eiere kommer på besøk igjen til helgen. Mens tispene er veldig jevne, er nemlig hannene mer ulike både som typer og i utseende, så her må jeg tenke, se og vurdere litt til. Og jeg vil jo selvsagt at alle skal bli fornøyde!

Hann merket. 
Indy er, som resten av gjengen, veldig glad i litt kos. 
Indy.
Indy hilser på barna til min kusine. 
Valpene trener på sitt og kontakt, og de begynner å bli ganske flinke!
Swm har tatt et godt tak i halen til Indy.

Swim skater og biter sin søster i halen – en liten pøbel.
Bildet ble dessverre litt uskarpt ettersom jeg ikke var helt forberedt på å ta bilde akkurat da, men Swim apporterer her kjettingen. Det lover bra for metallapporten i lydigheten. :)

I dag var det forrige blogginnleggs linselus som har klart å gjemme seg i mengden, men i morgen lover jeg å ta bilder der alle valpene kommer med!

2 kommentarer:

  1. Hei, var innom og tittet på de flotte valpene dine! Blir spennende å følge Swim fremover! Må innrømme at jeg felte en tåre da jeg leste om Spiff tidligere, flotte halvbroren til min Nadja. Forstår at det har vært en tøff avgjørelse, har vært borti lignende selv med tidligere hund. Ønsker deg lykke til videre med å finne gode hjem til valpene og med treningen av Swim! Hilsen Elisabeth, Nadja og Raya

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig hilsen! Savnet etter Spiff er enormt - han var en herlig og fantastisk morsom hund. Jeg håper at Swim har arvet noe etter sin grandonkel.

      Slett

Her kan du legge igjen en melding. Hvis du ikke er logget på med en profil, kan du velge «navn/nettadresse» eller «anonym» i nedtrekksfeltet.