fredag 10. mai 2013

Besøk, valpetest og skogstur

Vi har hatt besøk av Alberts eier i 3/4 døgn, og det har vært så hyggelig! Albert er en omtenksom far, så han har til og med sendt med noen gaver til sine barn. Det venter dermed to fine overraskelser til valpepakken dere får med dere når dere henter valpene. Inntil videre har Swim vært så snill å låne bort sine til søsknene, og det har vært populært – det syntes den krøllete valpen også.

I dag har Anette testet alle valpene mens jeg har sett på, og jeg er så fornøyd. Både med tanke på hvordan valpene gjorde det på testen, men også fordi det jeg har sett de siste ukene, stemte så til de grader. Testen ble dermed en bekreftelse på at jeg har tenkt helt riktig når jeg har kommet frem til hvilken valp som skal hvor, så da får jeg håpe og tro at det stemmer i praksis også. Det var ekstra moro at en som ikke har sett valpene tidligere (som har drevet med oppdrett av rasen siden undertegnede bare var en liten jente) kom til samme konklusjon som meg! Fellesnevneren er at alle valpene er trygge og nysgjerrige, alle lar seg fint håndtere av en fremmed og ingen er berørt av lyd. Takk for veldig hyggelig besøk, Anette!

Like før Anette måtte dra, rakk vi å ta med valpene på deres første skogstur. I enden av hagen min er det en åpning i gjerdet som er stengt igjen med kompostgrinder, og nå fant jeg ut hvor praktisk det var. Vi kunne dermed gå rett ut i hagen til denne skogen som tomta mi grenser til. Det var første gangen jeg var der også. Valpene fikk dermed erfaring på å forsere veltede trær og kratt. Det gikk veldig fint, men jeg er glad jeg hadde med hjelp og fløyte + leverpostei, for denne gjengen hadde bestemt seg for å spre seg så godt de kunne. Neste gang tar jeg nok en og en valp av gangen, og da her jeg tenkt å finne en liten bekk de skal gå over.

Her kommer noen bilder:

Ut på tur, aldri sur.

Mye spennende i denne skogen!

Vi stikker!

Hallo!


Må passe på å gre verven før jeg skal ta bilder av Swim, skjønner jeg. 

Kamerastroppen er uimotståelig, synes Casper. 
Tror de prøver å fortelle meg at det er på tide med mat. De sendte Swim inn for å hente meg. 
Det ser ut som om disse arver Rikkes måte å spise tørt tørrfôr på. Rikke har nemlig lagt seg ned for å spise siden hun var valp, men hun gjør det kun dersom hun får tørrfôr. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du legge igjen en melding. Hvis du ikke er logget på med en profil, kan du velge «navn/nettadresse» eller «anonym» i nedtrekksfeltet.