tirsdag 15. januar 2013

Off to Denmark

Det er ingen tvil om at det begynner å nærme seg nå, så nå tør jeg ikke vente lenger. Det går kun en ferje i døgnet nå, så da er det bedre å være litt tidlig ute. Vi tar ferjen fra Larvik til Hirtshals i morgen ettermiddag. Jeg snakket med veterinærklinikken i sta, og de var enig med meg i avgjørelsen. Selv om blodprøven i går viste at hun foreløpig ikke hadde hatt eggløsning, kan det ha skjedd like etter at blodprøven ble tatt. Og når de har hatt eggløsning, trenger det ikke gå mer enn 1-1,5 døgn før eggene er modne og tispa er klar til å pares.

Rikke og onkel Spiff på gårsdagens tur. 

Selv om det fremdeles er ro i flokken, er det nemlig en liten endring. Både Casir og Spiff snuser mer på Rikke og klaprer med tennene etterpå, og Casir prøvde å flørte litt i sta. Rikke begynte å brette halen litt til siden, men står ikke riktig ennå. Ut fra hvordan hundene oppfører seg, vil jeg tro at hun begynner å stå i morgen kveld eller torsdag. Mulig jeg tar helt feil, men da får jeg i så fall finne på noe morsomt å gjøre mens jeg er i Danmark.

F.v.: Casir, Rikke og Spiff.
Jeg kommer derfor mest sannsynlig ikke til å oppdatere bloggen før vi er hjemme igjen. Jeg har ikke bestilt ferje til returen ennå, for jeg vil være sikker på at vi får til noen vellykkede paringer før jeg må dra hjem igjen. Sånn sett er det veldig greit å ha en fleksibel jobb!

1 kommentar:

Her kan du legge igjen en melding. Hvis du ikke er logget på med en profil, kan du velge «navn/nettadresse» eller «anonym» i nedtrekksfeltet.