søndag 12. februar 2012

Endringer i valpeplanene

Nå skjønner vi ikke så mye her. Løpetiden har vi ikke sett snurten av, men ifølge Cisco lukter ikke Rikke noe spennende lenger. Cisco var som kjent helt tussete etter henne for litt siden, men i dag har vi vært på middagsbesøk hos Rikke og moren min, og da la han seg bare rolig ned og brydde seg ikke om henne. Det samme skjedde forrige uke. Det kan bli spennende å se når løpetiden faktisk kommer, men uansett betyr dette at det ikke blir vårvalper, dessverre. Jeg har noen ferieplaner til det store utland jeg ikke har lyst til å avlyse, så i forhold til dem måtte Rikke ha fått løpetid innen denne helgen for at valpene skulle ha vært ca. 10 uker gamle når jeg skal dra (jeg ville jo helst ikke reise fra min egen fremtidige valp, og i hvert fall ikke en som er yngre enn det). Rikke vil derfor pares på førstkommende løpetid etter juli, men det er helt umulig å vite når løpetiden da vil komme. Men neste gang kommer jeg ikke til å legge noen planer som kan forkludre valpeplanene! Nå skal det sies at det ikke er jeg som planlagt å legge denne ferien til akkurat denne sommeren, men jeg vil jo uansett gjerne være med. ;)

Et gammelt bilde av Cisco og Casir.

Rikke bor fremdeles hos mamma, men hun flytter hit igjen mot slutten av uken, så får vi se hvordan det går. Så lenge Cisco ikke lenger er interessert, går det nok uansett greit, for de to andre stresser seg ikke opp på samme måte som Cisco gjør. Etter å ha levd i et vakuum i noen uker fordi jeg bare har ventet på løpetid og ikke lagt noen planer om konkurranser av noe slag, har jeg plutselig en vår uten noen planer, så da er det bare å finne frem terminlistene og legge en plan for når jeg skal debutere i LP elite med Spiff og når jeg skal debutere i klasse II med Rikke. I tillegg må jeg sette i gang med jakttreningen slik at vi kanskje kan få debutert på jaktprøve før sommeren. Og for å se det positive i dette, betyr dette at jeg med all sannsynlighet kan delta på Flatmesterskapet i år også og da kan Rikke for første gang delta på både utstilling og WT. Det skal bli gøy! :)

Casir for noen år siden.

Casir og Spiff for noen år siden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du legge igjen en melding. Hvis du ikke er logget på med en profil, kan du velge «navn/nettadresse» eller «anonym» i nedtrekksfeltet.