onsdag 14. desember 2011

Ventetid

Det er en spennende tid fremover. Får Rikke løpetid som forventet i januar eller må jeg smøre meg med tålmodighet enda lenger? Tisser hun ikke litt oftere på tur enn før? Snuser ikke gutta litt mer på henne nå enn de har pleid? Og kan jeg egentlig stole på den gjengen der når det kommer til sånt? Jeg mener, Ciscos store kjærlighet er tross alt en kastrert tispe og Spiff løp en gang en hel tur sammen med en tispe før han oppdaget at hun hadde fått løpetid. :-/

Dette er en av mine store favoritter: Lilli, Spiffs mamma, Rikkes mormor og de fremtidige valpenes oldemor. Hun er også Casirs tante. Dette bildet tok jeg i august, bare et par måneder før hun døde. Hun ble nesten 12,5 år gammel. Hun var en herlig hund og jeg er glad for å ha etterkommere av henne.
Mens vi venter på løpetid, venter vi også på at den flotte vinteren skal komme tilbake. Vi fikk bare noen få dager med snø og nydelig vær før det begynte å regne. Så nå er vi tilbake til den typen vinter jeg hater så inderlig: hålke, grått og trist. Stakkars Cisco sliter veldig med å gå på isen. Bena går alle veier, så jeg må lufte ham på steder der det fremdeles ligger igjen litt snø. Bambi på isen er søtt på tegnefilm, men ikke når det er min gamle hund som kan skade seg! Resten av gjengen klarer seg fint på isen, mens jeg sverger til brodder.

3 kommentarer:

  1. Av en eller annen grunn følte jeg at mine hunder ble nevnt i dette innlegget ... selv uten navn. Men Cisco har muligens blitt bifil på sine gamle dager, da! ;D

    SvarSlett
  2. Du har veldig rett. :) Nemi er drømmedama og det var Lotta jeg siktet til som hadde fått løpetid da vi gikk tur. Og jeg burde jo selvfølgelig ha nevnt Ace, som Cisco falt pladask for. ;)

    SvarSlett
  3. Det går ofte seinere når man venter også. Håper alt går etter planen. Lykke til.
    Liker ikke all denna isen jeg heller.

    SvarSlett

Her kan du legge igjen en melding. Hvis du ikke er logget på med en profil, kan du velge «navn/nettadresse» eller «anonym» i nedtrekksfeltet.