fredag 11. februar 2011

K-ordet

Da har vi kommet hjem fra veterinæren. Ciscos tå ser overhodet ikke bra ut, noe veterinær Tina var helt enig med meg i. Vi tok nye røntgenbilder som også denne gangen heldigvis viste at betennelsen heller ikke nå har gått inn til benet. Men det vi også tydelig kunne seg på bildet, var omrisset av en svulst. Der hvor neglen skulle ha vært og der hvor det blør så mye nå, har det altså blitt en svulst. Tina likte ikke helt dette og sa akkurat det jeg også har begynt å frykte; dette kan være kreft … Vi tok derfor en prøve av svulsten som vil bli sendt inn til analyse. Inntil videre fortsetter vi som før med potesokk, antibiotika og Rimadyl, men denne gangen prøver vi oss på en tredje type antibiotika, nemlig Synulox. Vi avventer svaret på prøven og ser om det kan bli aktuelt å fjerne hele kloen. Dvs. at det aldri vil vokse ut noen ny klo igjen. Nå krysser jeg alt som kan krysses for at det ikke er kreft og at den nye antibiotikaen tar knekken på dette. Men som Tina sa: Hun blir nesten litt overrasket dersom det bare viser seg å være betennelsesceller, for hun har sett lignende tilfeller før. Cisco er veldig, veldig plaget nå, så i bilen på vei hjem tok han saken i egne tenner. 

Her har vi akkurat kommet hjem og Cisco hoppet rett opp i sofaen. Den gule bandasjen skulle egentlig ha dekket hele poten, men jeg ble i stedet nødt til å stoppe bilen og sette på sokken midlertidig da jeg oppdaget hva han hadde gjort.  
Jeg merker at Cisco blir litt klengete på meg når han ikke har det så bra, samtidig som han helst vil ha særlig Spiff på avstand (han synes nok Spiff er fryktelig slitsom siden han alltid skal rundslikke Cisco i ansiktet). Men nå ligger Cisco halvveis i fanget mitt og helt inntil Casir, som har kapret den andre delen av sofaen. Det lønner seg visst å begynne å bli godt voksen når man er hund hos meg, for da får man plutselig fri tilgang til både sofa og seng. Spiff får fremdeles bare lov til å ligge på gulvet, mens Casir de siste ukene har fått lov til å bruke sofaen som han vil. Cisco har alltid fått lov, for han røyter jo ikke. Ja, ja. Jeg synes jo det er veldig koselig å ha dem inntil meg, og dessuten blir de ofte brukt som varmeteppe for jeg er jo så frossen av meg. 

I går kopierte jeg over alle bildene jeg har tatt med mobilen til pc-en og jeg ble faktisk litt overrasket da det dukket opp et par bilder som slettes ikke ser så verst ut. Dagens bilde av Cisco er jo også tatt med mobilen, så jeg vet altså at jeg kan få helt ok bilder med den, men her er et som overrasket meg positivt:

Bilde over Bogstadvannet tatt under jaktprøven i høst. Jeg trives fremdeles godt med vinter, men det er jo litt fint når det er sånn som dette også. 

9 kommentarer:

  1. May og Kira ++:
    Uff igjen! Det var leit å høre. Krysser fingrene for at det ikke er kreft. men behandling er vel mulig selv da?

    Svar: Ja, hvis det er kreft, blir det nok amputasjon av kloen eller hele tåen hvis det er nødvendig. Og takk for det!

    SvarSlett
  2. Ann Cathrin:
    K-ordet er jo det ordet vi med gamle hunder ikke vil si, men som vi hele tiden har i bakhodet. Håper våre superveterinærer klarer å løse problemet. Krysser det jeg har av fingre og tær.

    Svar: Ja, det er sant. Cisco begynner i tillegg å bli ganske full av kuler og noen av dem er store, men vi har tatt prøver av de fleste, og da var det i hvert fall bare fett. Men jeg føler i hvert fall at vi er i trygge hender. :) Og takk for det!

    SvarSlett
  3. Linn:
    Vi krysser her også, Kirsti! Håper det "bare" er en betennelse, og at den forsvinner med nye piller. Masse god bedring til Cisco! Mobilen din tar helt fine bilder, men så er den jo også kjent for god bildekvalitet!

    Svar: Takk for det!

    SvarSlett
  4. Kari:
    Krysser det som krysses kan for krølleman!!

    Svar: Det rimte fint! :) Tusen takk!

    SvarSlett
  5. liv og laika:
    håper det er falsk alarm!

    Svar: Takk, det gjør jeg også!

    SvarSlett
  6. Tone:
    Stakkar gamle mannen. Håper dette bare er en bagatell og at kommer seg fort igjen. Ikke noe stas når hundene er syke.

    SvarSlett
  7. Kathrine G:
    Krysser fingre og poter for skjønner Cisco. Om ikke lenge blir det nok high five på han og meg:):) Gode klemmer Kathrine

    SvarSlett
  8. Linda:
    Huff, håper det går bra med Cisco, og at det ordner seg med medisin. God bedring til Cisco!

    SvarSlett
  9. Tone:
    Vi krysser hender,fingre poter, ja det som kan krysses for Cisco. Håpe det ikke er det værste men kun en betennelse..

    Snutekos fra Nacho og Dip

    SvarSlett

Her kan du legge igjen en melding. Hvis du ikke er logget på med en profil, kan du velge «navn/nettadresse» eller «anonym» i nedtrekksfeltet.